Jakie zabawki zainteresują każdego chłopca

Wielu rodziców zastanawia się nad tym, jakie zabawki wybierać dla swojego dziecka, aby jednocześnie stanowiły dla niego atrakcję, ale też aby w miarę możliwości rozwijały jego umiejętności. Idealnym rozwiązaniem są patenty, które bawią i uczą jednocześnie. Tak naprawdę- takich zabawek jest mnóstwo, najważniejsze to wybierać mądrze te  zabawki dla chłopca, które pomogą w rozwijaniu zdolności manualnych, ćwiczeniu zręczności, rozwijaniu kreatywności czy też doskonaleniu umiejętności logicznego myślenia. 

Różne rodzaje klocków, które tak naprawdę nigdy się nie nudzą 

Klocki stanowią idealny przykład takiej zabawki, która jest rozwojowa. Już bardzo mali chłopcy mogą próbować konstruować ciekawe budowle, a wraz z kolejnymi latami będą w stanie zwiększać poziom ich skomplikowania i złożoność tworzonej planszy. To właśnie te zabawki dla chłopców pozwalają ćwiczyć małe rączki od najmłodszych lat, ale też rozwijają kreatywność, bo z klocków można ułożyć dosłownie wszystko- ograniczenia stawia tak naprawdę tylko wyobraźnia. Układanie kloców jest zajmujące i zazwyczaj stanowi dla chłopców niemałą atrakcję. Wśród interesujących propozycji znajdziemy: 

– Tematyczne zestawy kloców plastikowych, gdzie można zbudować chociażby komisariat policji, zoo lub też plac budowy z maszynami i pojazdami. Wielkość elementów w takich zestawach dostosowuje się do wieku dziecka. 

– Klocki typu “wafle”, które będą odpowiednie nawet dla małych chłopców. Klocki, które pozornie wyglądają dość prosto i klasycznie pozwalają nawet na zbudowanie pociągu, samochodu czy samolotu podążając za dołączoną instrukcją. 

– Klocki drewniane- dla mniejszych dzieci te o klasycznych kształtach, gdzie dodatkiem może być specjalny sorter wspomagający naukę kształtów. Dla starszych chłopców świetną rozrywką będą zestawy tematyczne, np. klocki drewniane pozwalające stworzyć własne miasto z pojazdami czy też znakami drogowymi. 

– Klocki konstrukcyjne, które w przypadku starszych chłopców pozwolą na bardziej abstrakcyjne myślenie przestrzenne.